Producatorul american si rivalul sau european se lupta pentru a intra in gratiile marilor clienti, in conditiile in care cererea pentru aeronave cu o capacitate sporita creste.
Cei doi mari producatori de avioane cu reactie din lume se confrunta cu provocarea realizarii unor noi generatii de avioane. Boeing a anuntat deja schimbari care sa preintampine probleme cu privire la livrarea aeronavelor 787 "Dreamliner". In acest timp, rivala Airbus trebuie sa se hotarasca cat mai repede care va fi momentul potrivit pentru realizarea unui avion competitiv.
La mai putin de un an, cat a mai ramas pana cand Dreamliner este programat sa realizeze primul test, cei de la Boeing au afirmat ca au sporit bugetul pentru cercetare-dezvoltare cu 600 mil. dolari (480 mil. euro), aproape jumatate din suma fiind destinata realizarii noului avion. Este a doua crestere a bugetului pentru cercetare in decursul acestui an. In al doilea tri-mestru, cheltuielile au crescut la 500 mil. dolari (400 mil. euro), din care 335 mil. dolari au mers catre proiectul 787. Planificatul Dreamliner are putin peste greutatea stabilita si anumiti furnizori sunt in intarziere cu pana la cateva saptamani conform planului, au spus persoane familiare cu situatia. Desi oficial au refuzat sa confirme anumite detalii, conducerea companiei a afirmat ca riscurile aferente construirii unui avion realizat in cea mai mare parte din compozite plastice elastice, in locul traditionalului aluminiu, sunt posibile. Au insistat ca Dreamliner va fi totusi livrat dupa cum s-a promis, in mai 2008, si au mai spus ca cea mai mare parte a proiectului ramane cu putin in urma graficului stabilit.
In timpul unei confe-rinte, presedintele si directorul executiv al Boeing, Jim McNerney, a afirmat ca sporirea cheltuielilor pentru cercetare-dezvoltare a fost o incercare a companiei de "a iesi mai mult in fata" pentru a i