Pe de alta parte, indiferent daca oamenii isi primesc sau nu banii, terenurile sunt pierdute, iar lucrarile la Autostrada continua. Mai mult, in unele comune, mai ales cele din apropierea municipiului Clu-Napoca, pretul terenurilor pe metru patrat este de aproximativ cinci ori mai mare decat cel stabilit pentru proprietatile expropriate.
Eu am mai multe terenuri peste care va trece Autostrada. Pentru doua am primit doar jumatate din banii care ni se cuveneau ca despagubiri. Asta pentru ca cei care fac lucrarile au deviat traseul cu cativa zeci de metri.
Mai grav este cu alt teren de 10 ari pe care noi l-am cumparat, dar nu putem sa transcriem pamantul, a afirmat Adela Gebe din comuna Savadisla. Ea a explicat ca, in urma cu cativa ani, actul de vanzare-cumparare se facea de mana, cu martori.
Ca sa ne luam cei 1400 de euro care ni se cuvin pentru acest teren trebuie sa obtinem un titlu de proprietate, iar acesta nu-l putem avea decat daca demaram o serie de actiuni in instanta care ne costa cel putin 1000 de euro, a subliniat Gebe adaugand ca nu intelege de ce in cazul tuturor acestor terenuri nu s-a apelat la un singur
avocat si expert care sa cunoasca situatia din teren. De asemenea, Dumitru Moldovan, secretarul comunei Savadisla atrage atentia ca zeci de persoane din comuna sunt in aceeasi situatie de a nu-si primi banii pentru terenurile de sub Autostrada decat daca pornesc niste procese in instanta.
800 de euro pentru un castig de 14 euro
Societatea care s-a ocupat de intocmirea situatiei cadastrale a intocmit o situatie. Datele de pe hartile cadastrale nu corespund in multe situatii cu cele din titlurile de proprietate. Astfel, firma de avocatura refuza sa aprobe lista persoanelor expropriate.
Acestor cetateni li se solicita sa anuleze partial vechile titluri in instanta si sa ajunga la datele