demarat o amplă campanie de închidere a magazinelor cu suprafeţe reduse.Închiderea recentă a celor cinci magazine din oraşele Dorohoi, Drăgăşani, Roşiori de Vede, Brăila şi Oradea survine demarat o amplă campanie de închidere a magazinelor cu suprafeţe reduse.
Închiderea recentă a celor cinci magazine din oraşele Dorohoi, Drăgăşani, Roşiori de Vede, Brăila şi Oradea survine după renunţarea la alte şase, în luna septembrie. Pentru compania Altex, procesul de închidere a magazinelor este departe de a fi încheiat, Dan Ostahie, managerul general al lanţului de electrocasnice şi electronice, precizând că va continua să închidă magazinele deschise pe suprafeţe mici. Pentru Altex, facilitatea creditului cu buletinul asigura până în prezent 50% din total vânzări, iar în opinia lui Dan Ostahie este de aşteptat ca acest procentaj să scadă până la aproximativ 15% până în 2008. Deşi eliminarea creditului cu buletinul are o influenţă evident negativă în vânzările comercianţilor de electrocasnice şi electronice, fapt ce ar justifica închiderea magazinelor, Dan Ostahie susţine că politica de restrângere a reţelelor de desfacere a mărfii face parte dintr-un proces mult mai amplu. Acesta vizează reorientarea comerţului lor din spaţii mici spre locaţii extinse. "Spaţiile de 200-300 de metri pătraţi nu mai corespund cerinţelor. În această situaţie, suntem nevoiţi să ne reorientăm strategia către magazinele cu suprafeţe mari, respectiv Altex MegaStore, de 1.000 mp, şi lanţurile Media Galaxy, de 2.000 mp", a declarat, pentru Adevărul, Ostahie. În opinia sa, aceste spaţii sunt cu atât mai necesare, cu cât după integrare, eliminarea taxelor vamale va determina o invazie a televizoarelor LCD şi a plasmelor, produse care vor avea nevoie de spaţii de prezentare mult mai mari. "Unele magazine sunt închise şi pentru că perioada de închiriere a spaţiilor este la final, iar prelungirea ace