Shopping Centre.Cu toate proiectele de pe piaţa de retail a Capitalei apărute în ultima perioadă, bucureştenii nu se pot lăuda că au la dispoziţie prea multe magazine.450.000 metri pătraţi, Shopping Centre.
Cu toate proiectele de pe piaţa de retail a Capitalei apărute în ultima perioadă, bucureştenii nu se pot lăuda că au la dispoziţie prea multe magazine.
450.000 metri pătraţi, până în 2009
"Doar 0,07 metri pătraţi de spaţii comerciale moderne îi revin unui bucureştean. O cifră foarte mică, comparativ cu alte ţări din Uniunea Europeană", este de părere Oana Iliescu, senior consultant în cadrul departamentului Retail al DTZ Echinox. Nu este de mirare că centrele comerciale sunt aglomerate, iar cererea se menţine foarte ridicată pe această piaţă. Specialistul estimează că, până în 2009, suprafaţa destinată spaţiilor comerciale moderne va ajunge la nu mai puţin de 450.000 mp, dacă toţi developerii vor respecta graficele de lucru.
"Marea majoritate a proiectelor vor fi realizate după un concept modern, astfel că vom asista la creşterea calităţii pe această piaţă. Este vorba despre generaţia a treia de centre comerciale, comparabile cu cele din oraşe importante din Polonia, Ungaria şi Republica Cehă", adaugă Oana Iliescu. Până la finalizarea proiectelor anunţate, Capitala duce lipsă în acest moment de prezenţa unei zone comerciale pietonale, ca şi de o arteră comercială de lux, la fel ca în marile oraşe europene. În aceste condiţii, spaţii comerciale de calitate pentru închiriere nu se găsesc decât în centrele de shopping. Rămâne ridicată şi cererea pentru spaţiile comerciale stradale, situate pe arterele centrale ale oraşului, precum Magheru, Bălcescu, Calea Victoriei, Dorobanţilor şi Moşilor. Chiriile lunare pentru locaţiile bine poziţionate depăşesc 100 euro/mp în aceste zone.
Nordul Capitalei încă duce lipsă de centre comerciale
Se