Compania Albalact, unul dintre primii cinci producatori de lactate din Romania, a inregistrat in primele noua luni o cifra de afaceri de 19,2 milioane euro, in crestere cu 54% fata de perioada similara a anului trecut, iar profitul a avansat cu 27%, la circa 780.000 euro.
Potrivit companiei, o contributie semnificativa la cresterea cifrei de afaceri au avut-o vanzarile de produse lactate din gama Zuzu, lansata in luna martie a acestui an, pentru care Albalact a investit circa 4,5 milioane de euro. "Rezultatele aduse de Zuzu sunt spectaculoase, iar cererile au depasit chiar si capacitatile noastre de productie. Am reusit din mers sa crestem cu cel putin 25% capacitatile de productie, dar inca nu este suficient", sustine Raul Ciurtin, presedintele Albalact Alba Iulia. Gama lansata in acest an de Albalact cuprinde peste 20 de sortimente de lactate proaspete (lapte pasteurizat, lapte batut, iaurt natural, iaurturi cu fructe, sana), iar compania intentioneaza sa extinda portofoliul.
Tot in primele 9 luni ale lui 2006, profitul companiei Albalact a ajuns la 781.105 euro, cu 27% mai mult decat in aceeasi perioada a anului 2005. Compania a investit mult in marketing si publicitate, acesta fiind si motivul pentru care rata profitului nu a crescut foarte mult. Pe parcursul celor noua luni ale anului 2006, cheltuielile pentru promovarea brandurilor Zuzu si Fulga au crescut cu 430%, bugetul destinat publicitatii depasind un milion de euro.
Pentru gama Zuzu, Albalact a investit aproape 2 milioane de euro in instalatia Tetra Top, iar alte investitii de peste 2,5 milioane euro au fost facute in flota, in depozite, dar si in utilaje agricole si amenajarea fermei proprii din Vaidei-Hunedoara, de unde colecteaza zilnic peste 8.500 de litri de lapte.
„Avem planuri mari pentru 2007, si anume sa lansam alte sortimente sub marcile Zuzu si Fulga. Acum lucram intens