Un control tematic desfasurat in ultima perioada de Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorilor a relevat faptul ca, din 34 de unitati service auto verificate, 41% nu respectau drepturile consumatorilor atit la prestarea de servicii, cit si la comercializarea pieselor folosite la reparatii. Astfel, s-a constatat ca un agent economic nu detine autorizatie tehnica de functionare, 4 prestatori nu mentionau in nota de comanda termenul de garantie pentru lucrarile prestate, 3 nu eliberau certificate de garantie si de conformitate pentru piesele auto folosite, 3 nu afisau tarifele si termenul de executie a serviciului, iar 4 prestatori nu aveau afisate denumirea firmei si programul de functionare. Pentru toate aceste nereguli, au fost aplicate 11 sanctiuni, in valoare totala de 2.900 de lei, si 8 avertismente. De asemenea, au fost oprite temporar de la comercializare piese auto in valoare de 4.878 lei.
Surprinzator, desi calitatea serviciilor prestate de aceste unitati de reparatii este cel putin indoielnica, soferii braileni suporta situatia fara prea multe comentarii. Dupa cum ne-a informat Elena Marinescu, consilier superior in cadrul OJPC Braila, de la inceputul acestui an nu s-au primit decit doua sesizari legate de service-uri auto. Doar una a fost considerata intemeiata, motiv pentru care proprietarul masinii a fost despagubit de service-ul in cauza. Situatia nu a fost generata de o eventuala reparatie necorespunzatoare, ci de faptul ca, in perioada in care s-a aflat in service, masinii i-a fost spart parbrizul de o ploaie cu grindina. "Nu conteaza ca a fost grindina sau o lovitura accidentala a unui mecanic. Atit timp cit masina este in service, ea se afla in custodia unitatii respective, care raspunde de integritatea ei", ne-a explicat Elena Marinescu.
Cel de-al doilea caz a fost al unui sofer ce a reclamat ca, dupa ce i-a fost spalata,