Autoritatile sunt ingrijorate din cauza numarului mare de muncitori salajeni care au preferat, in ultimii ani, munca la capsuni in Spania. "Pentru noi, aceasta campanie de angajare va reprezenta o mare provocare, pentru ca, pur si simplu, nu stiu de unde vom reusi sa scoatem atata mana de lucru”, a declarat prefectul Todea.
Ca atare, in Salaj se intentioneaza intensificarea cursurilor de formare profesionala in meseriile cerute, prin AJOFM si prin scoala de arte si meserii.
Doua sectoare
Intre timp, reprezentantii Bechtel au declarat ca nu vor astepta cursurile din tara. "Am fost anuntati ca, in cazul in care nu vom putea asigura forta de munca calificata, Bechtel are solutii, aducand muncitori calificati din Pakistan si China, ceea ce nu ar fi un lucru prea bun pentru noi”, a mai spus Todea.
Prefectul a prezentat si etapizarea lucrarilor din judetul Salaj, asa cum i-a fost prezentata de directorul de proiect, Michael John Mix. Potrivit programarii, lucrarile din Salaj vor incepe pe 1 ianuarie 2008. Tronsonul din acest judet masoara 83 de kilometri si a fost impartit in doua sectoare: 3A (Cluj - Topa - Zalau ) si 3B (Marca - Zalau).
Firmele care s-au angajat sa faca exproprierile vor trebui sa obtina toate autorizatiile pana la finele anului viitor. Pretul exproprierilor a fost hotarat, in functie de calitatea terenului, intre 6 si 9 euro/metru patrat. Tot in 2007, arheologii salajeni vor trebui sa rezolve problema descarcarilor de sarcina arheologica. Potrivit lui Todea, in judet exista 18 situri pe traseul autostrazii.
SOLICITARE
Prioritate a guvernului
Vicepresedintele PSD, Ioan Rus, a solicitat ieri, la Targu-Mures, ca proiectul autostrazii "sa devina o prioritate a Guvernului Romaniei, prin acordarea de resurse financiare care sa grabeasca trecerea la faza de exec