Tronsonul Zalau-Bors al Autostrazii Transilvania va fi pus in functiune cel mai tarziu in toamna anului 2009, a anuntat, ieri, Andrei Todea, prefectul de Salaj.
In lipsa fortei de munca locale, pentru realizarea acestui tronson ar putea fi adusi muncitori din Pakistan si China.
2.000 de muncitori
Santierul din judetul Salaj al viitoarei Autostrazi Transilvania se va deschide anul viitor, cand vor trebui angajati 1.500-2.000 de muncitori calificati in meseriile de fierar-betonist, dulgher, zidar si lacatus, precum si muncitori necalificati.
Autoritatile sunt ingrijorate din cauza numarului mare de muncitori salajeni care au preferat, in ultimii ani, munca la capsuni in Spania. "Pentru noi, aceasta campanie de angajare va reprezenta o mare provocare, fiindca, pur si simplu, nu stiu de unde vom reusi sa scoatem atata mana de lucru", a declarat prefectul Todea.
Ca atare, in Salaj se intentioneaza intensificarea cursurilor de formare profesionala in meseriile cerute, prin AJOFM si prin scolile de arte si meserii.
Doua sectoare
Intre timp, reprezentantii Bechtel au declarat ca nu vor astepta cursurile din tara. "Am fost anuntati ca, in cazul in care nu vom putea asigura forta de lucru calificat, Bechtel are solutii: aduce muncitori calificati din Pakistan si China, ceea ce nu ar fi un lucru prea bun pentru noi", a precizat Todea.
Prefectul a prezentat si etapizarea lucrarilor din judetul Salaj, asa cum i-a fost prezentata de directorul de proiect, Michael John Mix. Potrivit programarii, lucrarile din Salaj vor incepe pe 1 ianuarie 2008. Tronsonul din acest judet masoara 83 de kilometri si a fost impartit in doua sectoare: 3A (Cluj-Topa-Zalau ) si 3B (Marca-Zalau).
Firmele care s-au angajat sa faca exproprierile vor trebui sa obtina toate autorizatiile pana la finele anului v