Sfârşitul săptămânii trecute a marcat închiderea lucrărilor conferinţei internaţionale deschise "Cercetări aplicative pentru o dezvoltare durabilă în România. Perspective Europene, Transporturi, Turism, Mediu", organizată de Asociaţia pentru dezvoltarea turismului "ASTUR" Mureş, AGROM-RO Institutul de Prognoză Economică al Academiei Române, Agenţia pentru Dezvoltare Regională, Centru TRACK EUROPE – UK, Grupul Multidisciplinar pentru Dezvoltare Durabilă MDD ANOTEC – Spania, Uniunea Federală a IMM-urilor din Germania, Aeroportul TRANSILVANIA Târgu Mureş. Cu acest prilej a fost organizată şi o dezbatere interactivă pe tema "Oportunităţi de dezvoltare durabilă în context european". Manifestarea organizată s-a dorit a fi un prilej de schimb de idei şi de experienţă cu specialişti din Europa, de găsirea unor proiecte de dezvoltare durabilă.
Aeroportul Transilvania din Târgu Mureş ocupă un loc prioritar în acest vast proiect al turismului transilvănean care din 2007 se doreşte a fi unul de maximă importanţă.
Încă din 1994 aeroportul a beneficiat de ajutorul IPTANA, în cadrul unui masterplan de dezvoltare durabilă. Punctele forte ale Aeroportului Târgu Mureş sunt legate în primul rând de amplasamentul acestuia, de potenţialul turistic deosebit cât şi aspectul economic legat de zona cargo. "Era vorba atunci, în 1994, de crearea unui parc de distracţii, proiect care mai târziu a căzut, de crearea unui centru olimpic sportiv, proiect început de asemenea cu peste 10 ani în urmă, împotmolit şi el, cât şi de crearea unei zone economice libere, concept în vogă care ar fi atras investitorii străini. Trei concepte picate. Cel din urmă, zona economică liberă, transformată în parc industrial, a fost în parte realizat aşa cum au văzut alţii importanţa lui. Cât beneficiu aduce, se poate vedea", a spus Petru Runcan, directorul Aeroportului Transilvania. Şi totuşi, se pare