Spre deosebire de alte piete, cum ar fi cea de direct sell sau cea de IT&C, pe piata de retail politica de resurse umane pune accentul pe valoarea adaugata, spune Adriana Ross-Maugourd, head of human resources business unit, Metro Cash&Carry Romania si Moldova.
"Nu ma refer doar la partea financiara. Bineinteles ca salariul este foarte important, mai ales ca traim intr-o societate de consum, insa exista oameni care la interviu pun accent mai mult pe ceea ce fac, fiind interesati mai mult de dezvoltarea profesionala si perspectivele pe care le au", explica Adriana Ross.
Toti cei care isi doresc sa inceapa o cariera in cadrul Metro incep in magazin, pentru a putea cunoaste toate procesele si, mai ales, pentru a avea contact cu clientul. "Relatia cu clientul este foarte importanta in cash&carry si putin speciala comparativ cu alte forme de comert. Avem o categorie speciala de personal, consultantii in vanzari, care viziteaza fiecare client in parte, relatia directa cu clienti profesionisti fiind specifica doar pentru conceptul cash&carry", declara managerul de resurse umane al Metro.
Desi in cadrul Metro nu mai exista pozitii remunerate la nivelul salariului minim pe economie, Ross spune ca salariul nu este singurul care conteaza.
"In retail nu stai mult timp pe pozitia pe care esti angajat, oportunitatile sunt mari si poti sa cresti potrivit performantelor. De exemplu, se creste foarte repede de pe pozitia de lucrator comercial la cea de adjunct sef raion sau la cea de sef raion", spune ea.
Adriana Ross coordoneaza in Romania o echipa de resurse umane care numara 40 de specialisti, 17 in sediul central si 23 in magazine, la care se adauga alti 5 specialisti care lucreaza in Metro Moldova. Daca in prezent exista cate un specialist in resurse umane in fiecare magazin Metro, Ross spune ca a inceput deja recrutarea pentru al doilea specialist