Aproape jumatate din directorii executivi proaspat numiti sunt de parere ca responsabilitatile lor au ramas aceleasi dupa promovare, luand mai mult forma unei "inflatii de titulaturi", releva ultimul studiu realizat de compania de executive search Korn/Ferry International.
"Deoarece angajatorii se lupta sa gaseasca angajati de valoare, multi dintre ei vad aceste promovari ca pe o modalitate de a le arata angajatilor ca sunt apreciati, ca sunt importanti pentru companie si ca sunt recompensati pentru asta", spune Joe Griesedieck, vicepresedinte al Korn/ Ferry.
Aproximativ 45% dintre manageri spun ca noile titulaturi nu au adus prea multe schimbari in parcursul lor profesional, este un alt rezultat al studiului.
Patru din zece intervievati (42%) au observat faptul ca aceste promovari fac parte dintr-o strategie a companiei in cauza de a pastra angajatii cu potential ridicat. De fapt, mai mult de o treime (36%) dintre directorii executivi au declarat ca in ultimii doi ani au fost promovati de catre compania la care lucreaza in prezent. Totusi, marea majoritate (85%) sunt de parere ca o promovare nu i-ar putea convinge sa ramana la o companie de la care ar fi plecat oricum. "Desi aceste promovari sunt bine intentionate, ceea ce creeaza ele se cheama 'inflatie de titulaturi', unde promovarile au un impact usor asupra responsabilitatilor angajatilor. Acest lucru duce la o mai mare dificultate in evaluarea experientei si abilitatilor unei persoane si am descoperit ca numai ideea de a da angajatilor titulaturi care mai de care mai impresionante este in sine o strategie ineficienta de pastrare a angajatilor", a mai adaugat el.
Studiul a facut publice si unele dintre titulaturile cele mai afectate de aceasta inflatie si care patrund din ce in ce mai puternic pe piata locurilor de munca. Printre pozitiile enumerate se numara cea de inspiration officer, d