Presedintele Autoritatii Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), Sebastian Bodu, a venit la Sibiu cu scopuri pasnice, la o prima vedere - un seminar alaturi de toti sefii finantelor publice din tara. Dupa seminar, Bodu a aruncat vestea: conducerea Garzii Financiare din Sibiu este submediocra.
Bodu a spus si ca vanzarea garilor este legala, dar nu oportuna, considerand ca salvarea garilor ar putea veni la rectificarea bugetara, cand CFR va primi suficient de multi bani, pentru a-si achita datoriile catre stat.
"Cred ca executarea unor active apartinand CFR este legala, dar nu stiu daca este oportuna, avand in vedere ca aceste sume vor fi incasate prin plata voluntara, ca urmare a rectificarii bugetare”, a spus Sebastian Bodu.
Toate garile ar putea fi scoase la vanzare
Potrivit lui Sebastian Bodu, caile ferate nu pot fi executate silit, pentru ca sunt domeniu public. Garile nu sunt domeniu public, deci pot fi scoase la vanzare, iar competenta de a executa silit apartine Directiei Generale a Finantelor Publice. „Nu va pot spune cate gari se afla in situatia asta.
Din punct de vedere legal, toate garile ar putea fi scoase la vanzare, dar am inteles ca la rectificarea bugetara Ministerul Transporturilor va primi sumele necesare stingerii datoriilor”, a adaugat presedintele ANAF. Filialele judetene ale Fiscului vor executa silit mai multe active apartinand tuturor celor sapte regionale CFR, cu exceptia Capitalei, potrivit unor surse din companie.
Printre bunurile care pot fi vandute in contul datoriilor „istorice” se numara gari din localitati mici, cantoane, dar si locomotive, autovehicule si utilaje de intretinere a cailor ferate.
"Garda se ocupa de gaini furate”
Reporter: Sunteti nemultu