Agentiile de publicitate din Romania vad Internetul drept domeniul cu cea mai spectaculoasa evolutie dintre toate domeniile media si inspre care se vor indrepta importante sume de bani.
"Internetul cred ca va creste spectacular in urmatorii ani. Iar presa scrisa, panotajul si radioul vor creste ca volum de investitii din cauza aglomerarii spatiului tv, dar marea surpriza va veni din partea Internetului", spune Stefan Pop, Planning Manager la TBWA Merlin. De aceeasi parere este si Cristina Oanta, Managing Director la Saatchi&Saatchi, care declara ca Internetul va fi domeniul cu cel mai mare impact in urmatorii ani, iar de cele mai mari bugete va beneficia televiziunea. Ultimii ani au adus, se pare, o noua abordare asupra mijloacelor neconventionale de a face publicitate, agentiile acordand o tot mai mare atentie unor noi domenii de interes care, acum 10 ani, aproape ca nici nu existau.
"Cred ca in ultimii ani BTL-ul incepe incet si sigur sa creasca, precum Fat-Frumos. Daca pana acum tot ceea ce conta era TV-ul (era si o vorba «Daca nu esti pe sticla, nu existi»), ei iata ca mijloacele mai putin conventionale sau chiar publicitatea neconventionala, total neglijata in Romania la inceputul anilor '90, incepe sa prinda forta. Companii altadata mici din aceasta bransa au facut muschi pe spatele unor clienti curajosi si dornici de «altceva»", afirma Horia Bogdan, Managing Partner, Trend Communication.
Cresc bugetele pentru publicitate
In ultimii ani, companiile mari si mici au inceput sa inteleaga ca, fara advertising, este foarte greu sa rezisti pe piata si, prin urmare, au inceput sa aloce sume din ce in ce mai mari pentru acest domeniu. "Companiile aloca intre 3 - 10% din cifra de afaceri pentru publicitate. Trendul este de crestere, dar mai ales de diversificare a canalelor de comunicare, in special pe new media si metode de comunic