Cu profituri uriase la jumatatea anului, Romgaz face sponsorizari pe banda rulanta, in timp ce pretul gazelor creste continuu.
Chiar daca vina majorarii tarifelor nu-i apartine, Petrom fiind producatorul care pune presiune pe autoritatile romane pentru a scumpi gazele, compania de stat Romgaz trage foloasele.
Dupa ce a inregistrat profituri de circa 370.000 de euro pe zi in primele sase luni ale anului, Romgaz isi cheltuieste o parte din averea la care contribuie fiecare roman racordat la teava de gaz prin sponsorizari aiuritoare.
Sumele acordate sub forma de sponsorizare, spun oficialii companiei din Medias, sunt prinse in bugetul de venituri si cheltuieli aprobat de actionari. Iar actionarul principal al companiei este statul roman, prin Ministerul Economiei, care detine 85% din totalul actiunilor.
Fondul Proprietatea, care controleaza celelalte 15% din titlurile Romgaz, nu a fost de acord cu distribuirea banilor in proiecte caritabile. Sau in sponsorizari discutabile.
In prima jumatate a acestui an, Romgaz a cheltuit peste 500.000 RON in asa-zise proiecte sociale. Potrivit datelor din Referatul nr. 102783/5 iulie 2006 - avizat de Consiliul de Administratie al societatii si aprobat de conducerea ministerului - au fost acordate sponsorizari catre ONG-uri, institutii de invatamant, biserici, parohii, organizatii sportive, primarii si Consilii Judetene.
Bani pentru popicari si tenismani
Printre norocosii care au obtinut bani de la furnizorul de gaze naturale aflat in proprietatea statului se numara si echipa feminina de popice a societatii. Fetele care arunca bila la Romgaz Electromures au primit 12.600 RON de la firma de stat care patroneaza clubul, suma aprobata prin Hotararea Consiliului de Administratie nr. 4/27 aprilie 2006.
Printr-o alta hotarare, emisa cu doua luni inainte, Asociat