Alum Tulcea a raportat, in primele trei trimestre din acest an, o cifra de afaceri de 434,3 milioane lei (circa 125 milioane euro), de peste doua ori mai mult decat nivelul de 206,5 milioane lei din perioada ianuarie-septembrie 2005, potrivit raportului financiar al companiei.
Firma a realizat in primele noua luni ale acestui an un profit net de 21,4 milioane lei (6,1 milioane euro), fata de o pierdere de 77,6 milioane lei, anul trecut. Alum este cel mai mare producator roman de alumina calcinata, utilizata pentru obtinerea aluminiului. Principalul client al companiei este producatorul de aluminiu Alro Slatina, catre care Alum a vandut in primele sase luni din acest an 78,36% din productie (228.162 tone). Un alt client important este firma elvetiana Glencore, cu o pondere de 13,95% (40.631 tone).
Compania a produs anul trecut circa 500.000 de tone de alumina si estimeaza ca pana in 2010 volumul productiei va creste pana la un milion de tone. Capitalul Alum este controlat in proportie de 92,7% de Alro. In aprilie, conducerea Alro a anuntat ca societatea ar putea fuziona in acest an atat cu Alum, cat si cu producatorul de aliaje din aluminiu Alprom Slatina, raspunzand astfel tendintelor de integrare pe verticala a productiei din industria aluminiului.
Actionarul majoritar al Alro este holdingul Marco Industries, care detine 85,2% din titluri. La randul sau, Alro controleaza 88,6% din capitalul social al Alprom.
Alum Tulcea a raportat, in primele trei trimestre din acest an, o cifra de afaceri de 434,3 milioane lei (circa 125 milioane euro), de peste doua ori mai mult decat nivelul de 206,5 milioane lei din perioada ianuarie-septembrie 2005, potrivit raportului financiar al companiei.
Firma a realizat in primele noua luni ale acestui an un profit net de 21,4 milioane lei (6,1 milioane euro), fata de o pierdere de 77,6 milioane lei, anul tre