Majoritatea şoferilor consideră maşinile cu motorizări diesel drept mai puţin costisitoare. Asta la prima vedere, deoarece, după cum susţin mecanicii auto, pentru un motor diesel trebuie să cheltuiţi mai mulţi bani pentru întreţinere.
În general, ca să întreţii un motor diesel este mai costisitor. Cantitatea de ulei folosită este mult mai mare, bujiile trebuie schimbate mult mai des, iar sistemul de distribuţie este mult mai scump, decât cel pentru motoarele pe benzină.
Faptul că are un consum mai mic este un avantaj, dar care poate acoperi cheltuielile de întreţinere numai dacă cel care utilizează o astfel de motorizare parcurge mai mult de 40.000 de kilometri pe an.
Mai nou, prin Sibiu au apărut şi maşinile care rulează pe bază de gaz petrol lichefiat (GPL). Pentru drumurile de zi cu zi, într-adevăr, soluţia GPL este mai ieftină, în ciuda faptului că veţi avea de a face cu un consum crescut. Însă, odată modificată maşina pentru alimentarea cu GPL, consumabile trebuie înlocuite mai repede. Un filtru de aer se schimbă, în mod normal, la 30.000 de kilometri. Cei care folosesc GPL, trebuie să schimbe un astfel de filtru la la 10 – 15.000 de kilometri.
Bujiile, la fel, tot la 10 – 15.000 de kilometri trebuie înlocuite, deoarece distanţa dintre electrozi trebuie menţinută în permanenţă la 0,6 milimetri.
Modificare maşinii pe GPL, costă de la 8 milioane până la 25 de milioane de lei vechi şi este posibilă numai pentru motorizările pe benzină. Motorul trebuie să fie cu aprindere pe bază de scânteie, în patru timpi şi pe răcire cu apă, nu pe ulei. (B.B.)
Majoritatea şoferilor consideră maşinile cu motorizări diesel drept mai puţin costisitoare. Asta la prima vedere, deoarece, după cum susţin mecanicii auto, pentru un motor diesel trebuie să cheltuiţi mai mulţi bani pentru întreţinere.
În general, ca să întreţii un motor diesel est