Scăderea temperaturilor, zăpada, poleiul sunt doar câteva elemente, care cer pregătirea maşinii pentru noul sezon. Anvelope, lichidul de răcire, lanţurile de iarnă, schimbarea uleiului, iată doar câteva din investiţiile pe care trebuie. Climatizarea interioară este un detaliu mult mai important decât la prima vedere. În funcţie de maşina pe care o aveţi, "revizia de iarnă" poate sări de 500 de lei noi.
Primul lucru la care orice posesor de autoturism trebuie să se gândească, sunt anvelopele. Cel puţin cele de pe faţă trebuie schimbate, situaţia ideală fiind, evident, cea în care schimbaţi toate cele patru anvelope. Cele mai bune anvelope sunt cele "de firmă", care costă mai mult, dar la care brandul recomandă şi calitatea. De producţie internă şi, deci mai ieftine, sunt anvelopele marca Montana şi Matador. Ca şi aderenţă, cele produse de Montana par mai bune. Cauciucul din care sunt produse este mai moale, iar iarna, acesta este un detaliu important, deoarece creşte aderenţa.
Schimbarea anvelopelor de vară cu cele de iarnă este necesară pentru că, în cazul celor pentru sezonul rece, suprafaţa de contact cu carosabilul trebuie să fie cât mai mică, astfel încât presiunea pe centimetru pătrat să fie cât mai mare.
Un pneu bun costă de la 2-3 milioane de lei vechi în sus. Nume de bază în acest domeniu sunt Bridgestone, GoodYear, Pirelli. La maşini precum Jeep-urile, costurile urcă şi mai mult, având în vedere că un pneu costă 9-10 milioane de lei vechi.
Costurile schimbării pneurilor nu sunt ridicate. La orice service, aproape, maxim 300.000 de lei vechi pentru toate cele patru roţi.
Antigelul salvează pompa
Lichidul de răcire este un alt element pentru care trebuie să cheltuiţi bani în prag de iarnă. Trebuie verificată concentraţia acestuia, astfel încât să reziste la minus 37 de grade. Cel mai bun este antigel este cel anorganic, c