Afacerile online au devenit o tinta importanta pentru majoritatea companiilor din Romania cu produse comercializate pe piata traditionala. In primul rand, este vorba de companiile care au si o prezenta in retailul traditional precum Domo, RTC, Altex, UltraPro sau Flamingo.
Retailerul de electrocasnice, electronice si produse IT&C Domo anunta pentru anul acesta o crestere de zece ori a vanzarilor realizate online, anticipand pentru 2007 o dublare a pietei autohtone a comertului electronic, adica a tranzactiilor efectuate prin intermediul Internetului
�In cazul Domo, precum si a marilor retaileri este greu de separat cifra vanzarilor generate de catre magazinul online, fiindca inca o mare marte dintre utilizatori finalizeaza comanda intr-unul dintre magazinele clasice, chiar daca decizia de cumparare o iau online,� au declarat pentru Wall-Street reprezentantii companiei.
In opinia acestora, 2006 este un an foarte bun pentru e-commerce. �In 2006, in vanzarile online se vor realiza cifre demne de luat in seama. Cu toate ca este inca intr-o faza incipienta de dezvoltare, rata de crestere a comertului online este foarte mare, mai ales in comparatie cu evolutia retail-ului clasic. Pe langa magazinele online independente, marii retaileri incep sa-si indrepte atentia catre acest canal de vanzari si sa acorde o mai mare importanta vanzarilor prin Internet,� adauga acestia.
Oficialii Domo anticipeaza ca vanzarile online ale magazinelor romanesti vor depasi in acest an 50 milioane de euro, in timp ce anul viitor vom asista la o dezvoltare si mai accentuata a domeniului bazata atat pe cresterea numarului de utilizatori de internet cat si pe cresterea increderii utilizatorilor in aceasta forma de comert. �Cu siguranta si investitiile in e-commerce vor fi mult mai importante in 2007. Este foarte posibil ca piata sa se dubleze in 2007,� puncteaza acestia. @N_P