Iata ca in sfarsit a ajuns si in Romania conceptul de low-cost, de data aceasta pe segmentul de mobilier. Astfel, compania suedeza IKEA va introduce pe piata romaneasca produsele care au adus compania la o cifra de afaceri de aproximativ 18 miliarde euro in 2006 si care se bazeaza pe conceptul low-cost, dorind sa fie cele mai ieftine de pe piata.
In primavara anului 2007 (aprilie-mai) isi va deschide portile pentru clientii romani primul magazin IKEA, specializat in produse de mobilier, accesorii si solutii pentru casa, ce va fi situat in nordul Bucurestiului, in cadrul zonei comerciale Baneasa.
"Investitia pentru amenajarea spatiului este de circa 10 milioane euro, iar magazinul va fi amplasat in zona comerciala Baneasa, urmand sa fie deschis la finele lunii martie sau inceputul lunii aprilie", a declarat Cornel Oprisan, retail manager IKEA Romania si directorul general al Moaro Trading, operatorul francizei IKEA pe piata romaneasca.
Magazinul va cuprinde un show-room de mobila, spatii de accesorii si decoratiuni, o zona de joaca pentru copii si zone pentru servit masa. Centrul comercial va comercializa circa 7.500 de articole.
Produse mai ieftine cu 10% decat piata
Totodata, IKEA mizeaza pe vanzarea produselor functionale, usor de asamblat si cu preturi reduse. "Nu am stabilit inca preturile produselor IKEA in Romania, dar ne asteptam sa fie cu cel putin 10% mai ieftine decat ceea ce se gaseste pe piata", a afirmat Oprisan.
Magazinul va fi construit in cadrul proiectului Baneasa, care reuneste spatii comerciale, de birouri si rezidentiale, si va avea circa 2,5 milioane de vizitatori in primul an, dintre care un milion vor achizitiona articole IKEA, potrivit estimarilor firmei. "Nu avem inca planuri pentru alte magazine IKEA in Romania, asteptam sa vedem rezultatul acestei prime locatii. Daca rezultatele vor fi f