„Aceasta campanie si-a propus ca, intr-un limbaj mai putin colocvial, sa-i constientizeze pe elevi in aceasta faza de ce trebuie sa fie contribuabili onesti si care sint sanctiunile in cazul in care vor sa incalce legea", a declarat Sebastian Bodu, presedintele ANAF.
El a spus ca aceasta campanie va fi continuata prin distribuirea de pliante si afise si s-a declarat surprins de intrebarile tehnice pe care elevii i le-au adresat. „Am fost intrebat, de exemplu, despre nivelul penalitatilor. Nu am remarcat la ei prejudecati legate de Fisc", a mai spus Sebastian Bodu.
El a adaugat ca, in acest moment, este foarte greu sa apreciem cum va evolua comportamentul fiscal al elevilor de astazi, respectiv al contribuabililor de miine.
„A fost aleasa aceasta scoala si nu cea de profil economic din Cluj pentru simplul motiv ca elevii de acolo invata aceste lucruri la ore", a declarat si Titiana Zlatior, directorul Inspectoratului Judetean Scolar Cluj, prezenta si ea la dezbaterile dintre presedintele ANAF si elevi.
Campanie „economica"
Conceptia campaniei a fost realizata de angajatii ANAF, a spus Sebastian Bodu. Astfel, ANAF a platit suplimentar doar costurile legate de tiparirea pliantelor si afiselor. „Costurile de tipar s-au ridicat la 10.000 de euro", a precizat Bodu. Campania se desfasoara in principalele orase ale tarii, Clujul fiind a doua „oprire" in cadrul acesteia.
Presedintele ANAF a precizat ca prima intilnire cu elevii a avut loc la Constanta, orasul sau natal. Dupa Cluj, urmeaza licee din Iasi, Sibiu, Craiova, Timisoara si Bucuresti. Esential, a mai adaugat seful ANAF, „este ca elevii sa inteleaga de ce trebuie sa isi ia viata in propriile miini si cum sa o faca pentru a avea o viata sigura si pentru a nu ajunge asistatii sociali de miine".
Ce au inteles elevii?
? „Ca trebuie sa