Modernizarea caii ferate Bucuresti - Constanta, finantata cu 142,5 milioane euro, va fi finalizata la sfarsitul anului 2008, in prezent lucrarile de reabilitare a liniei feroviare fiind efectuate in proportie de 20%.
Trenurile de calatori vor putea circula, dupa finalizarea lucrarilor, cu o viteza medie de 160 de kilometri pe ora, iar cele de marfa cu 120 de kilometri pe ora. In plus, precizeaza Mediafax, infrastructura va permite suplimentarea capacitatii de transport pentru trenurile de marfa. Refacerea tronsoanelor Bucuresti Nord - Baneasa, cu o lungime de 4 km, si Fetesti - Constanta - 77 km, amplasate pe linia Bucuresti - Constanta, cu o lungime totala de 224 km, beneficiaza de o finantare in valoare de 142,5 milioane euro, asigurata de Guvernul Japoniei, printr-un imprumut contractat de la Banca Japoneza de Cooperare Internationala. Reprezentantii Ambasadei Japoniei si ai Ministerului Transporturilor s-au aflat, ieri, pe tronsonul feroviar Bucuresti-Constanta, pentru a analiza stadiul lucrarilor.
Modernizarea celorlalte sectiuni ale liniei Bucuresti - Constanta, respectiv Bucuresti Baneasa - Fetesti, initiate in luna aprilie a.c., sunt finantate de Uniunea Europeana, prin fonduri ISPA, si de Guvern. Proiectul, precizeaza CFR, vizeaza reconstructia sinelor si a podurilor, precum si lucrari civile in statii, la sistemele de semnalizare si telecomunicatii, la linia de contact si la instalatia de alimentare cu energie electrica. Contractorii lucrarilor sunt companiile Takenaka si Taisei din Japonia, Leonhard Weiss, Heitkamp, Wiebe, Balfour Beatty Rail, Alcatel din Germania si Swietelsky din Austria.
Modernizarea caii ferate Bucuresti - Constanta, finantata cu 142,5 milioane euro, va fi finalizata la sfarsitul anului 2008, in prezent lucrarile de reabilitare a liniei feroviare fiind efectuate in proportie de 20%.
Trenurile de calatori vor pu