In momentul de fata, doar 24,39% dintre angajati utilizeaza e-learningul ca modalitate de instruire la locul de munca, releva un studiu referitor la interesul, utilizarea si perceptiile mediului de afaceri romanesc fata de utilizarea instruirii prin e-learning. Rezultatele anchetei arata ca e-learningul reprezinta o alternativa noua pentru mediul de afaceri, mediu care doreste sa afle mai multe informatii privind modalitatile de utilizare ale acestuia. Interesul pentru educatie al participantilor este evident, peste 96% dintre respondenti declarand ca exista cel putin o forma de instruire in cadrul companiilor unde lucreaza, aceasta fiind instruire la locul de munca, coaching, training cu consultanti interni sau externi sau e-learning.
Totodata, angajatii companiilor care doresc sa utilizeze e-learningul ca modalitate de instruire in viitorul imediat vizeaza in primul rand cursuri privind dezvoltarea abilitatilor personale, respectiv 36,59%, pe cand angajatii companiilor care utilizeaza deja e-learningul ca modalitate de instruire doresc dezvoltarea instruirii privind normele specifice domeniului de activitate (70%). Interesul pentru noi informatii legate de e-learning, atat in viitorul imediat (70,73%), cat si pe termen mediu si lung (19,51%) arata ca aceasta modalitate de instruire se gaseste pe agenda companiilor romanesti. Cel mai important beneficiu al e-learningului, asa cum este el perceput de catre participanti, este cresterea volumului de instruire cu 48,78%, urmat de reducerea costurilor si completarea instruirii traditionale, cu 46,34%.
Conform studiului, principalul factor care influenteaza negativ adoptarea unei solutii e-learning este neincrederea, atat a angajatilor, respectiv 34,15%, cat si a managerilor (31,71%), dar si lipsa unor oferte atragatoare (29,27%).
Factorii care influenteaza pozitiv adoptia e-learningului sunt reprezen