Regis Mougel, directorul general al Auchan Romania: Hipermarketurile se potrivesc mai bine pietei locale, Romania fiind o tara cu populatie numeroasa, iar segmentul hipermarketurilor este mai putin dezvoltat decat cel al supermarketurilor, pe care activeaza deja numeroase companii internationale. Regis Mougel, directorul general al Auchan Romania, cel mai nou jucator pe piata locala de retail, spune ca primele magazine de pe piata romaneasca vor fi hipermarketuri, pentru ca segmentul este inca neacoperit, spre deosebire de piata supermarketurilor.
Retailerul francez Auchan isi va dezvolta o retea pe piata locala intr-un ritm de doua magazine noi pe an, in primii doi ani extinderea fiind mai agresiva.
Francezii vor ataca anul viitor si piata din provincie, avand planificate trei deschideri de hipermarketuri in Cluj-Napoca, Targu Mures si Pitesti, prin investitii medii de 40 mil. euro pe unitate. Auchan a deschis ieri primul hipermarket din Romania localizat in cartierul Titan din Bucuresti, urmand ca anul viitor sa inaugureze al doilea magazin din Capitala, in incinta unui mall din Berceni.
"Hipermarketurile se potrivesc mai bine pietei locale, Romania fiind o tara cu populatie numeroasa, iar segmentul hipermarketurilor este mai putin dezvoltat decat cel al supermarketurilor, pe care activeaza deja numeroase companii internationale", afirma Regis Mougel.
Mougel da ca exemplu piata franceza, unde Auchan a ajuns la un numar de 120 de hipermarketuri, la o populatie de 60 de milioane de locuitori, pentru a evidentia potentialul pietei locale.
Cu toate acestea, Romania este inca departe de Franta la puterea de cumparare a consumatorilor, ceea ce i-a determinat pe francezi sa puna in aplicare politica de preturi mici.
"Vom avea o politica de discount generalizat pe care o aplicam, de obicei, in tarile in care piata nu este matura,