Spusa lui Seneca "Gusturile si culorile nu se discuta" este o axioma. Ca atare nu ar mai trebui demonstrata. In fiecare zi auzim vorbindu-ne despre gust oameni diferiti, cu sau fara scoala, in fel si chip, cu felurite conotatii: "prost gust", "bun gust", "n-are gust la imbracat", "gustul maririi", "gustul estetic", "gustul libertatii", "gustul timpului sau", "gustul conversatiei", "a da de gust", "a fi lipsit de gust", "gustul banului" si alte multitudini de gusturi.
Spusa lui Seneca "Gusturile si culorile nu se discuta" este o axioma. Ca atare nu ar mai trebui demonstrata. In fiecare zi auzim vorbindu-ne despre gust oameni diferiti, cu sau fara scoala, in fel si chip, cu felurite conotatii: "prost gust", "bun gust", "n-are gust la imbracat", "gustul maririi", "gustul estetic", "gustul libertatii", "gustul timpului sau", "gustul conversatiei", "a da de gust", "a fi lipsit de gust", "gustul banului" si alte multitudini de gusturi.
Exista si un gust al ospatului. Se spune ca numarul comesenilor, dupa Gellius, ar trebui sa inceapa de la numarul gratiilor (adica trei) si sa ajunga pana la al muzelor (adica noua).
Pentru reusita ar trebui implinite patru conditii: loc potrivit, timp bine ales, oameni bine crescuti si o pregatire deosebita.
Brillat-Savarin, in a sa "Physiologie du Goût", nuanteaza: "Barbatii sa fie spirituali, dar nu increzuti; femeile sa fie dragute, dar nu prea cochete".
Bunul gust, nu numai gastronomic, este deci ca filosofia: apartine unui foarte mic numar de privilegiatiâ¦
Spusa lui Seneca "Gusturile si culorile nu se discuta" este o axioma. Ca atare nu ar mai trebui demonstrata. In fiecare zi auzim vorbindu-ne despre gust oameni diferiti, cu sau fara scoala, in fel si chip, cu felurite conotatii: "prost gust", "bun gust", "n-are gust la imbracat", "gustul maririi", "gustul estetic", "gustul libertatii