Administratia judeteana din Timis planuieste investirea intr-un nou sistem intermodal de tip "Interporto", dupa ce in urma cu jumatate de an a decis vanzarea actiunilor pe care le avea la un proiect similar cu capital italian si care s-a lasat cu anchete din partea DNA. Sistemul "Interporto" este, de fapt, o zona de transfer al marfurilor de pe un mijloc de transport pe altul.
Consilierii judeteni s-au grabit sa aprobe intocmirea unui alt studiu de fezabilitate pentru realizarea acestui sistem de transport intermodal in Timisoara, dar au omis sa se "scape" de actiunile la vechiul "Interporto".
Motivatia acestei investitii a fost data de directorul Agentiei de Dezvoltare Economico-Sociala (ADES), Sergiu Balasa, care le-a spus colegilor ca expertii din tarile invecinate lucreaza la un proiect similar si, daca termina studiile inaintea judetului Timis, nu se mai poate face acelasi lucru si in Banat.
"Vrem sa facem un sistem care sa asigure transportul containerizat de marfuri, pe distante mari, si transferul de pe calea ferata pe cea rutiera. Asemenea proiecte nu se pot dezvolta sub 300 de kilometri unul fata de celalalt. Timisul asteapta de 6-7 ani asa ceva. Anul viitor vom face studiul de fezabilitate", a spus Balasa.
O astfel de infrastructura, asemanatoare unei gari, ar asigura legaturi directe, rapide, eficiente si economice intre transportul rutier, pe cele ferata, aerian si apa. "Acest proiect ar concentra toate experientele esuate pe care le-a mai avut judetul.
Trebuie corelate si proiectele de la Calea Sagului, Sanandrei, proiectul Aeroportului International si cel al Primariei Timisoara", a precizat, la randul sau, presedintele Consiliului Judetean, Constantin Ostaficiuc.
Neexistand inca un studiu, Balasa a adaugat ca nici nu poate estima un eventual cost al sistemului. "Proiectul italienilor, in care CJ era part