Federatia Nationala a Sindicatelor Portuare a depus un memoriu la Comisia Economica a Senatului, prin care cerea intreruperea discutiilor privind modificarile Ordonantei 42, care reglementeaza transportul maritim si pe caile navigabile interioare. Sindicalistii portuari au trimis ieri un memoriu prin care se declara impotriva modificarii Ordonantei 22, privind munca la negru in porturi, si a Ordonantei 42. Liderul FNSP, Petre Costel, spune ca modificarile nu sunt altceva decat o incercare a guvernantilor de a privatiza 49% din administratiile portuare. "Daca se intampla acest lucru, toata lupta pe care am dus-o noi, de a impiedica munca la negru in porturi, nu va mai avea nici un efect, pentru ca nu va mai exista o autoritate care sa controleze aplicarea Ordonantei 22", a precizat Petre Costel. Acesta a mai spus ca guvernantii doresc ca functia de autoritate sa fie preluata numai de Autoritatea Navala Romana, iar administratiile portuare sa fie un fel de societati comerciale, fara rol de control. In aceste conditii, daca nu mai exista o autoritate care sa controleze modul in care se munceste in porturi, se poate ajunge la un adevarat haos. Este binecunoscuta practica unora dintre operatorii portuari de a angaja forta de munca la negru, fenomen distructiv atat pentru cei care mucesc in aceste conditii, cat si pentru operatorii portuari seriosi, care se vad concurati, cu preturi de dumping, de catre acestia. Solutia sindicala Presedintele FNSP propune si o solutie pentru rezolvarea crizei. "Vrem ca cele doua ordonante, 22 si 42, sa se discute la pachet si sa se elaboreze o singura lege a porturilor, asa cum exista in toata lumea. In toate porturile exista o singura autoritate", a precizat Petre Costel. Acesta a adaugat ca va avea discutii pe aceasa tema saptamana viitoare, marti, la Senat, si miercuri, la Ministerul Transporturilor. La randul sau Dorel Onaca, memb