de milioane de euro anual, producătorii autohtoni de cosmetice nu au de dus o luptă uşoară pentru consumatorul român. Mai mult, clientul local este recunoscut drept unul foarte puţin fidel. de milioane de euro anual, producătorii autohtoni de cosmetice nu au de dus o luptă uşoară pentru consumatorul român. Mai mult, clientul local este recunoscut drept unul foarte puţin fidel. Astfel, ceea ce au de făcut firmele româneşti este să găsească o metodă ieftină şi eficientă de a îi da acestuia un produs bun, cu un aspect frumos, la un preţ convenabil. şi, cel mai important, încredere în brand, pe fondul faptului că majoritatea nu au acces la cel mai popular suport de promovare - televiziunea.
"Producătorul român de cosmetice trebuie să lupte în această piaţă pe foarte multe fronturi: trebuie să ofere produse de o calitate net superioară celor din import, trebuie să fie foarte inventiv în ceea ce priveşte administrarea bugetelor sale, trebuie să fie mai flexibil şi să îi facă pe români să se mândrească cu faptul că s-au simţit mult mai bine folosind o cremă de faţă românească decât una importată", spune Andreea Cremenescu, director de marketing al companiei Elmi Prodfarm, producătorul cosmeticelor Elmiplant. Potrivit acesteia, o firmă românească trebuie să îi ofere clientului produse în ambalaje bine gândite şi atrăgătoare, dar trebuie să îşi construiască şi o imagine favorabilă.
"Este foarte uşor să vii într-o ţară şi să aplici modele. Este însă foarte greu să produci, indiferent că vorbim de cosmetice sau de orice altceva, să distribui, să promovezi - şi toate astea prin propriile tale forţe, fără infuzie de capital din afară", spune Cremenescu. Elmi Prodfarm îşi promovează produsele prin intermediul presei destinată femeilor, a mostrelor gratuite, dar şi prin câteva spoturi TV.
"Din păcate, în ansamblu, producătorii locali români din industria cosmeti