Piata romaneasca de curierat a crescut cu circa 15 procente in prima jumatate a acestui an, iar previziunile responsabililor din domeniu conduc spre o situatie similara si in a doua parte a lui 2006. Dovada concreta ca afacerile merg foarte bine este si faptul ca aproape toti jucatorii de pe piata curieratului au facut anul acesta investitii importante in logistica, IT si marketing, pentru a se pregati de boomul la care se asteapta pentru businessurile lor dupa aderare. "Pe primele sase luni, piata a inregistrat o crestere de circa 10 - 20%, integrandu-se in tendintele din ultimii ani. Aceasta evolutie este de asteptat sa se mentina inca doi - trei ani si dupa aderarea la Uniunea Europeana, atunci cand cresterea anuala va fi de circa 30 la suta", a declarat Octavian Badescu, director general al companiei "Alo Curier".
Cresterea din primele sase luni a fost de circa 10 - 20 milioane de euro, pe o piata care se ridica la circa 80 milioane de euro, fiind impartita in mod egal intre curieratul intern si cel international.
Piata romaneasca a curieratului este disputata de marii jucatori internationali - TNT, DHL, UPS (prin agentul exclusiv Trans Courier Service) si FedEx (Romexpress Service LTD) - si companiile cu capital majoritar romanesc sau mixt, care incearca sa castige o cota de doua cifre din piata externa. „In Bucuresti, piata este dominata de Pegasus, Alo Curier si Concorde. Pe segmentul national, Fan Curier si Cargus detin impreuna peste 50% din piata, urmate de un „pluton“ de 5-6 companii de dimensiuni medii. Curieratul international este adjudecat in intregime de TNT, DHL, Trans Courier Service si Romexpress Service, insa si alte retele isi vor face simtita prezenta din ce in ce mai mult“, a mai afirmat Badescu. Indiferent ca sunt multinationale sau romanesti, companiile care isi impart felia curieratului au adoptat in ultimii o politica de managem