Toyota Motor, al doilea mare producator de automobile la nivel mondial in functie de vanzari, intentioneaza sa-si consolideze pozitia pe piata autovehiculelor din SUA, inaintea unor colosi ca General Motors sau Ford Motor. Popularitatea Toyota pe pietele din Statele Unite si Europa a crescut rapid, datorita automobilelor cu consum redus de carburanti, precum modelele Camry si Yaris, dar si a automobilului hibrid Prius, echipat cu un motor pe benzina si unul electric. Companii rivale importante, precum General Motors, Ford Motor si DaimlerChrysler, se confrunta cu reducerea vanzarilor in Statele Unite, cea mai mare piata auto din lume. De acest lucru profita din plin Toyota, care intentioneaza sa-si mareasca vanzarile in SUA si Europa, sa extinda fabricile existente si sa construiasca unele noi in Rusia, China si Thailanda, pentru a ajunge la o capacitate de productie la nivel mondial de cel putin 560.000 de automobile.
Presedintele Toyota, Katsuaki Watanabe, a anuntat ca va deschide o noua fabrica de asamblare in America de Nord, in 2008, ajungand la a saptea unitate de acest gen din nordul continentului american.
Toyota incearca astfel sa profite de orientarea clientilor companiei, care opteaza din ce in ce mai mult pentru masinile cu consum redus de carburanti.
Toyota spera sa vanda 8,27 de milioane de vehicule in acest an fiscal si sa puna capat dominatiei de 80 de ani a GM, cel mai mare producator de masini din lume. "Toyota se afla intr-un proces continuu de expansiune si de acumulare de profit", a declarat Yoshihiro Okumura, manager general la Chiba-gin Asset Management, citat de Bloomberg. "Ecartul dintre Toyota si companiile rivale continua sa se mareasca", a adaugat Okumura.
Ieri, Toyota Motor a ajuns la un acord de principiu cu Isuzu Motors, un important producator japonez de camioane, pentru achizitionarea a 5,9% din actiunile pro