Compania Scandia Romana, cel mai important producator de conserve de pe piata locala, a inregistrat o crestere de 30% a vanzarilor de pate in primele noua luni din acest an fata de aceeasi perioada din 2005.
"Estimam o crestere de 20% a vanzarilor de pate pentru acest an", a declarat Sorin Bozdog, director comercial al Scandia Romana. Produsele vandute sub brandul Scandia au inregistrat in perioada ianuarie-septembrie o cota de piata de peste 60%, conform datelor companiei de cercetare MEMRB, citate de companie.
"In 2005, Pate Bucegi a avut cea mai mare pondere in cifra de afaceri a companiei, fiind urmat de brandul Pate Sibiu", a mai spus Bozdog.
Compania a raportat anul trecut o cifra de afaceri de 38 de milioane de euro, in crestere cu 76% fata de 2004, iar pentru acest an reprezentantii companiei au estimat o crestere de 20%. Anul trecut, compania a investit peste 3 milioane de euro in utilaje de productie si in protectia mediului.
Pe langa pate, Scandia mai produce conserve de carne, crenvursti si mancaruri traditionale - (ciorba de burta, sarmale sau costita cu fasole).
Scandia Sibiu produce si branduri private pentru lanturile de retail sau pentru companii de distributie, printre care se numara Aro, Clever sau Profi, Sarto.
Piata romaneasca de pateuri este foarte competitiva, cu peste 60 de marci si 750 de articole distincte.
Consolidarea pietei a inceput in 2005, dupa ce gigantul norvegian Orkla Foods a achizitionat compania Ardealul Covasna, iar cehii de la Hame au cumparat Romconserv Caracal. Hame a inceput reconstructia fabricii cu investitii de cateva milioane de euro, iar numarul angajatilor a crescut de la 60 in momentul preluarii la peste 250 in acest moment.
Pe de alta parte, Orkla a investit 1,5 milioane de euro in fabrica de conserve de la Covasna si a relansat brandul Ardealul, estimand o crester