In urma cu doua luni, Robert Basic, consultant IT din Frankfurt, a decis sa se inregistreze mai mult din curiozitate pe siteul MySpace, una dintre cele mai populare retele sociale de pe Internet.
MySpace a lansat in septembrie variantele test cu pagini care se adreseaza direct utilizatorilor din Germania si Franta, acestea fiind primele versiuni ale portalului in alte limbi decat engleza. In acea luna, MySpace a inregistrat 2,5 milioane de utilizatori numai in Germania si aproximativ jumatate in Franta, un numar mai mult decat respectabil pentru o afacere proaspat lansata.
In ciuda acestui entuziasm ridicat, Robert Basic a ramas un utilizator fidel pentru o scurta perioada de timp. Specialistul in IT a devenit pe parcurs foarte enervat si chiar frustrat din cauza mesajelor publicitare nedorite si a paginilor incarcate si puternic colorate. �Oamenii de aici considera ca designul siteului este foarte neplacut, iar acest lucru este extrem de important pentru germani,� apreciaza Basic.
Situl de internet care a fost cumparat anul trecut de catre News Corp. pentru suma de 580 milioane de dolari se orienteaza agresiv catre pietele din strainatate pentru a-si mentine ritmul sustinut de crestere inregistrata in ultimul timp. MySpace tocmai a trecut de pragul de 100 de milioane de utilizatori inregistrati. Dintre acestia, cateva mii de utilizatori sunt din Romania, potrivit rezultatelor afisate de site.
Site-ul a devenit extrem de popular in randul tinerilor si permite utilizatorilor sa creeze pagini unde pot sa-si expuna subiectele care ii intereseaza. In ciuda acestor cifre spectaculoase, majoritatea utilizatorilor provin din Statele Unite, iar asa cum experienta lui Robert Basic ne arata, transformarea siteului MySpace intr-o putere la nivel mondial reprezinta un proiect tot mai greu de realizat.
Potrivit lui Chris DeWolfe, CEO si co-fondator a