În lipsa unui drenaj corespunzător plăcile de cauciuc "dintre" şi "de lângă" şinele căii ferate ce deserveşte platforma industrială de la graniţa Sighişoarei cu localitatea Albeşti s-au ridicat cu 5 până la 8 cm faţă de nivelul părţii carosabile, un obstacol real cu posibile consecinţe grave în desfăşurarea traficului rutier şi feroviar. Acestea sunt o parte din concluziile membrilor Comisiei speciale constituite prin Ordin al prefectului de Mureş, Ciprian Dobre, care a analizat în data de 8 noiembrie situaţia la faţa locului.
În procesul verbal înaintat Prefecturii se arată că reprezentantul Poliţiei Rutiere Mureş subcomisarul Pop Ioan şi şeful Secţiei Drumuri Naţionale Mureş Ispas Gheorghe sunt de părere că restricţiile impuse şi semnalizarea rutieră actuală nu sunt în măsură să evite factorii de risc ce ar putea provoca evenimente cu consecinţe grave umane şi materiale. Aceştia au avertizat chiar că, în condiţiile în care situaţia se agravează, se va putea ajunge la închiderea completă a circulaţiei rutiere şi feroviare. O măsură cu implicaţii dintre cele mai grave asupra vieţii economico-sociale, dacă ne gândim doar că, zilnic, în medie 8.000 de vehicule care circulă pe DN 13-E 60 traversează zona, iar variantă ocolitoare nu există.
Măsuri urgente
Comisia compusă din Toader Stroian-primarul comunei Albeşti, Ispas Gheorghe, şef secţie SDN Târgu Mureş, subcomisar Pop Ioan, reprezentantul IPJ Mureş şi Seracu Ieronim director general al SC Stimet SA Sighişoara a fost coordonatăde şeful Oficiului Prefectural Sighişoara, Adrian Gherca.
Aceştia au căzut de acord că se impun măsuri urgente pentru refacerea continuităţii traficului la pasajul de trecere la nivelul liniei de cale ferata industrială cu DN 13 mai ales că, odată cu sosirea iernii, situaţia se va agrava. "Comisia constată că prin perturbarea gravă a traficului rutier se pot crea urmă