Prima jumatate a anului in curs a raportat, pe cea mai dinamica piata romaneasca, cea a retailului, o tendinta crescatoare din punct de vedere al suprafetelor noi finalizate si nivelului chiriilor, se arata intr-un studiu CB Richard Ellis. In primele sase luni ale lui 2006 stocul de spatii comerciale moderne a crescut cu aproximativ 55.000 mp, atingand 579.000 mp, majoritatea fiind incluse in prima etapa a primului parc comercial din Capitala, Baneasa Comercial. Oferta proiectelor comerciale de mari dimensiuni a fost completata de spatii mici, sub 5.000 mp, destinate populatiei cu venituri scazute, in zone dens populate, precum Crangasi, unde a fost livrat Grant Shopping Center. Numarul galeriilor comerciale a crescut usor pe fondul finalizarii tot mai multor cladiri de birouri sau hoteluri ce includ si zone comerciale, care au adaugat 10.000 mp la stocul de spatii comerciale moderne. Tendinta actuala este de transformare a vilelor din zonele centrale in restaurante, cafenele si baruri.
In ciuda avantului capatat de piata de retail, exista inca un decalaj intre cerere si oferta, fapt ce avantajeaza proprietarii in momentul negocierii contractelor de inchiriere. Cererea pentru primul semestru al anului a fost reprezentata aproape exclusiv de extinderea comerciantilor deja prezenti pe piata. Zonele secundare si periferice au luat avant in defavoarea celor centrale, pe fondul lipsei de spatii si al chiriilor mari, dar si in scopul valorificarii potentialului zonelor dens populate. Piata a fost asaltata in acest interval de farmacii si operatori de telefonie mobila, iar ca urmare a cresterii chiriilor si a lipsei de spatii comerciale de calitate, bancile au inceput sa cumpere spatii in detrimentul inchirierii, ceea ce a dus la cresterea presiunii asupra ofertei existente de spatii stradale.
Suprafata medie solicitata de acestea este de 100-200 mp, in timp ce