Noiembrie 2004 - Un senator cerea in plenul Senatului desfiintarea duty-free-urilor, aratand cu degetul spre probleme pe care, de altfel, toata lumea le cunostea, dar pe care nimeni din staff-ul politic al tarii nu parea dispus sa se prefaca macar ca ar incerca sa le elimine, macar promulgand o lege eficienta : evaziunea si contrabanda care infloresc in zona si prejudiciile imense cauzate de aceste magazine bugetului de stat prin neplata taxelor vamale, a accizelor si a TVA. In bataie de joc, ideea a fost respinsa prompt si cu virulenta chiar de reprezentantul Ministerului Finantelor, care a anuntat ca prezinta punctul de vedere al Guvernului Nastase. In sprijinul acestei interventii au venit alti senatori care, din cauza extazului cu care priveau spre banii pe care ii virau cele 100 de duty-free-uri catre buget, nu mai vedeau contrabanda derulata prin intermediul multora dintre ele, a carei valoare batea nu doar suma virata oficial, ci si PIB-ul national.
Octombrie 2006 - Tot in plenul Senatului se dezbatea o ordonanta de urgenta, care prevedea desfiintarea duty-free-urilor, cu exceptia celor de pe aeroporturi. Cu sentimente constante de admiratie fata de ele, senatorii au gasit, din nou, un colac de salvare pentru aceste magazine generatoare de coruptie. Razand in fata Comisiei Europene si a doi ministri care asteapta de mult prohodul duty-free-urilor (Monica Macovei si Vasile Blaga), Comisia de Buget Finante a agatat de ordonanta un amendament care da voie tuturor duty-free-urilor sa dainuie. Explicatia a venit, de data aceasta, de la Varujan Vosganian, care a explicat ca senatorii au luat aceasta decizie la cererea Ministerului Afacerilor Externe care, la randul sau, primise aceste solicitari de la reprezentantii misiunilor diplomatice acreditate la Bucuresti... Era simplu de dedus ca aceasta informatie nu poate fi adevarata, fapt confirmat ulterior si de of