Vanzarile de telefoane mobile ale Sony Ericsson in Romania au crescut in trimestrul trei al acestui an cu 47% fata de aceeasi perioada din 2005, a declarat Ziarului Financiar Antonis Galeos, Business Development Manager pentru Balcani al Sony Ericsson.
Acest salt este semnificativ mai mare fata de cresterea generala a pietei de comunicatii mobile din 2006, de 15% fata de anul trecut. In paralel poate fi constatata o descrestere a pietei gri (telefoane aparute pe piata sub branduri cunoscute, dar importate neoficial, fara garantii in privinta calitatii, n.r.), a completat managerul Sony Ericsson.
"Pe piata romaneasca se remarca si sporirea segmentului terminalelor high-end (telefoane cu functii deosebite si pret pe masura). Totusi, nu se poate vorbi de un profil unic al consumatorului. Spre exemplu, pentru omul de afaceri este important sa fie in permanenta in contact cu mediul de afaceri, astfel incat prefera telefoane precum P990 sau M600. Amatorii de muzica opteaza pentru telefoanele din seria Walkman. Iar cei care cauta simplitatea aleg mobilele din seria J", apreciaza Antonis Galeos.
Obiectivul pe anul viitor al Sony Ericsson ramane consolidarea pozitiei pe piata autohtona. Pana in prezent nu au fost facute publice clasamente ale producatorilor in functie de cota pe piata romaneasca, insa surse autorizate plaseaza Sony Ericsson pe pozitia a doua in Romania dupa Nokia.
"Investitiile noastre pe piata romaneasca au doua componente esentiale: colaborarile cu companii importante de retail si cresterea resurselor umane. De pilda, Sony Ericsson dispune de o echipa de merchandiseri care viziteaza in mod constant complexurile comerciale pentru a furniza companiei o perspectiva actualizata asupra pietei, a mai spus Antonis Galeos. Sony Ericsson va continua si anul viitor investitiile pe piata autohtona mai ales in activitati de promovare si advertis