Stocul de spatii comerciale din Capitala a inregistrat o crestere puternica in ultimii ani, ajungand la un nivel mediu de 0,07 metri patrati pe cap de locuitor. Aceasta valoare este totusi departe de media tarilor dezvoltate din Uniunea Europeana. Mai mult, in Capitala nu exista o strada de "shopping" la nivelul oraselor importante din Europa.
Daca orase precum Londra, M?nchen, Viena, Paris sau Madrid sunt vestite prin strazile destinate in totalitate magazinelor, in Bucuresti centrele comerciale sunt singura sursa de spatii comerciale de calitate. Stocul de spatii comerciale moderne din Bucuresti a ajuns la 150.000 de metri patrati, cuprins in patru mall-uri - Plaza Romania, Bucuresti Mall, City Mall si Unirea Shopping Center. Cererea mare de pe piata l-a determinat pe dezvoltatorul Bucuresti Mall sa mareasca suprafata centrului comercial cu 18.000 de metri patrati.
Chiar daca in Bucuresti nu exista o strada de "shopping" in adevaratul sens al cuvantului, cererea pentru spatiile de pe bulevardele Magheru, Balcescu, Calea Victoriei, Strada Dorobanti si Calea Mosilor este foarte ridicata si acestea ar putea deveni in cativa ani strazi destinate exclusiv spatiilor comerciale.
Cele mai cautate zone cautate de developerii de centre comerciale sunt centrul, vestul si sudul Capitalei. Cu toate ca in zona de nord sunt persoanele cu veniturile cele mai ridicate din Bucuresti, lipsesc centrele comerciale moderne, potrivit reprezentantilor DTZ Echinox. Totusi, specialistii din real estate estimeaza ca dezvoltarea viitoare a spatiilor comerciale din Capitala va fi realizata catre nord.
Chiria medie in centrele comerciale din Bucuresti este de 30 euro/mp/luna, dar analistii preconizeaza o scadere pana la 25 de euro/mp/luna in urmatoarele 12 luni.
Scaderea chiriilor va continua odata cu maturizarea pietei si cu cresterea stocului de spatii comerciale