Wienerberger, cel mai mare producator de caramizi la nivel mondial, a inregistrat in trimestrul al treilea, pe pietele din Romania, Ungaria si Polonia, o crestere a veniturilor de peste 10%, obtinand, in Europa Centrala si de Est, venituri de 194,1 milioane euro, in urcare cu 24%.
La nivelul grupului, veniturile au avansat cu 18%, la 644 milioane euro, potrivit raportului trimestrial al companiei.
Profitul operational inainte de impozitare, de plata dobanzilor, deprecierilor si amortizarilor (EBITDA) a crescut, de asemenea, cu 18%, in raport cu trimestrul al treilea al anului 2005, la 154,7 milioane euro. Avansul s-a plasat la 20% in Europa Centrala si de Est.
Wienerberger a majorat preturile produselor pe aproape toate pietele, la inceputul anului 2006 si in luna septembrie, contrabalansand cresterea semnificativa a cheltuielilor pentru energie si transport, consemnate in ultimele 18 luni.
Cele mai importante avansuri ale profitului au fost raportate in Polonia, Slovenia, Romania, Germania si Belgia.
In primele noua luni ale anului, veniturile din Centrul si Estul Europei s-au plasat la 452,1 milioane euro, cu 19% peste valoarea inregistrata in intervalul ianuarie-septembrie 2005, iar profitul EBITDA a crescut cu 5%, la 108,2 milioane euro, in urma avansului sectorului de constructii rezidentiale.
Anul trecut, vanzarile grupului austriac in Romania au reprezentat circa 1,5% din cifra de afaceri la nivel international raportata de companie. Grupul austriac a continuat sa se extinda in regiune, iar fabrica nou construita la Sibiu a depasit estimarile privind nivelul productiei aferente lunii septembrie. Wienerberger mai detine o fabrica de caramizi in Romania, la Gura Ocnitei, langa Targoviste, si planuieste sa construiasca noi fabrici pe piata romaneasca in urmatorii doi-trei ani.
O alta varianta luata in calcul de Wienerber