Au mai ramas mai putin de doua luni pana ce piata romaneasca o sa se confrunte cu o avalansa de firme europene.
Astfel, ne asigura reprezentantii Oficiului de Stat pentru Inventii si Marci, societatile economice autohtone ar trebui sa-si protejeze cat mai bine numele - si nu numai.
Potrivit OSIM, inregistrarea marcilor confera titularului dreptul exclusiv de folosinta si, totodata, ii confera siguranta ca marca sa este protejata impotriva contrafacerii si imitarii frauduloase.
Marca este un element esential al strategiei firmelor; ea face distinctia dintre produsele si serviciile firmei si cele ale concurentei.
Pentru consumator, marca reprezinta cel mai comod mijloc de a recunoaste rapid o categorie de produse si servicii care i-a fost recomandata sau pe care experienta l-a determinat sa o prefere altor produse sau servicii de aceeasi natura.
Pentru intreprindere, marca reprezinta un mijloc de a cuceri si a pastra o clientela. Tarifele pentru inregistrarea unei marci difera de la caz la caz.
"Cel mai mic tarif la inregistrare este de 260.000 lei, tariful maximal situandu-se la 75 de milioane de lei. Tarifele difera in functie de marimea si culoarea marcii, pana la serviciile conexe inregistrate", ne-a spus Stefan Cocos, reprezentantul Departamentului Marci din cadrul OSIM. Tarifele asigura valabilitatea marcii pentru 10 ani. Solicitarile pentru inregistrarea marcii sunt in continua crestere. "Daca in anii '90 media cererilor de inregistrari era de aproximativ 3.000 pe an, in primele 9 luni ale acestui an am ajuns sa avem un numar de 24.776 de solicitari si speram ca pana la sfarsitul anului sa atingem 30.000 de cereri", a adaugat Cocos.
De mentionat ca orice persoana fizica sau juridica poate inregistra o marca. Pot fi inregistrate ca marci cuvinte, inclusiv nume de persoane, desene, litere, cifre, elemente figurative,