Cu un an în urmă, am asistat, la ArCuB, preţ de câteva ore, la un atelier de mişcare condus de Florin Fieroiu, impresionată în egală măsură atât de priceperea pedagogului, cât şi de pasiunea pentru mişcare a celor îndrumaţi de el, profesionişti şi neprofesionişti. Câţiva dintre ei au plecat ulterior la Viena, unde şi-au continuat instruirea la DanceWEB, în cadrul Festivalului ImPulsTanz, iar de curând cinci participanţi ai primului atelier şi-au prezentat câte o lucrare la Muzeul Naţional de Artă Contemporană. Producătorul spectacolului, este asociaţia culturală ArtLink, coordonată de unul dintre cei mai activi operatori culturali ai ultimilor doi ani, în domeniul dansului, Nicoleta Branişte. PerForming the Body, cum s-a numit spectacolul în cinci secvenţe al celor care l-au avut ca îndrumător artistic pe Florin Fieroiu, ne-a pus în contact cu tendinţele de ultimă oră a unor coregrafi-interpreţi, majoritatea încă în formare. Astfel Reprogramare, piesă creată şi interpretată de Mihaela Dancs, ilustrează, în primul rând, un fenomen larg răspândit acum în lume, şi apărut şi la noi, acela al instalării în spaţiul artistic al dansului contemporan a unor persoane cu o instrucţie iniţială total diferită. Mihaela Dancs este medic stomatolog, dar în paralel cu profesia de bază a frecventat în ultimii ani şi o serie de ateliere de dans contemporan, conduse de coregrafi români şi străini. Am remarcat încă din vara anului trecut linia şi calităţile plastice înnăscute ale interpretei, sesizabile în piesa pe care a interpretat-o, în cadrul programului Terrains Fertiles. Prospectând secvenţe din cabinetul stomatologic şi evoluând apoi în spaţiul scenic improvizat de la MNAC, creatoarea a pus în evidenţă modul cum s-au "reprogramat" mişcările corpului ei, în cele două ipostaze. Fantezie creativă există, dar şi o compoziţie abstractă este tot o compoziţie şi acest lucru mai trebuie s