In isteria blocadei din zo-na Baneasa de acum cate-va saptamani, faptul ca podul CF, care tocmai era demolat, figura pe lista monumentelor istorice a trecut ca un detaliu nesemnificativ. Ministerul Tran-sporturilor a distrus constructia de pe vremea lui Carol al II-lea fara avizul Ministerului Culturii si Cultelor, iar acesta din urma n-a avut nici o reactie. Si asta pentru ca proiectul e finantat cu bani europeni si "n-ar da bine" sa se faca valuri pana la finalizarea lui. INCERCARI. Virgil Nitulescu, consilierul ministrului Iorgulescu, sustine ca in 2003, MCC a respins cererea MTT de reconstructie a Podului Baneasa, tocmai pentru ca nu exista o documentatie de conservare a monumentului istoric
Vechiul Pod Baneasa a fost demolat fara dificultate. Traficul in zona trebuia fluidizat, astfel incat lucrarile au fost rapide. Plus ca fondurile europene din care este finantata constructia au si ele niste termene-limita. Faptul ca podul era monument istoric a fost un amanunt scapat din vedere de Ministerul Transporturilor.
Acum cand isteria devierii traficului din cauza lucrarilor de la Podul Baneasa nu mai e de actualitate, perioada blocajului prinde sa devina temei de bancuri si ironii. Reconstructia Podului Baneasa ramane cea mai recenta blocada care a sondat, printre altele, rezistenta nervoasa a bucurestenilor. Exercitiul a iesit ca la carte: ziarele au radiografiat isteria, Videanu nu a ezitat sa prelungeasca durata blocajului, asezonand tensiunea, iar bucurestenii au invatat sa o ia la pas. Daca s-ar fi facut zilele acelea un sondaj printre locuitorii Capitalei, la intrebarea "care este principala dumneavoastra asteptare?", este foarte posibil ca ponderea cea mai mare s-o fi avut raspunsul "finalizarea constructiei Podului Baneasa".
In timpul asta, Ministerul Transporturilor nu statea nicicum cu mainile in san, ci incerca sa grabeasca ritmul de