Compania Adidas, al doilea mare producator de articole sportive la nivel mondial, in urma americanilor de la Nike, si-a revizuit in sens negativ previziunile privind profitul aferent anului viitor, ca urmare a investitiilor alocate pentru relansarea brandului Reebok, divizia americana a companiei germane, care se confrunta cu dificultati. Anuntul Adidas a avut un impact negativ asupra actiunilor companiei, care au consemnat cea mai redusa cotatie din ultimii trei ani si jumatate. Cotatia titlurilor Adidas a scazut cu 11%, in debutul sedintei de tranzactionare, compania germana fiind, de departe, perdantul de lux pe bursa germana.
In 2007, castigurile nete ale Adidas vor inregistra o crestere de doar 15 procente, sub estimarea anterioara de 20%, potrivit unui comunicat Adidas, remis Bloomberg. Cheltuielile privind campaniile promotionale, lansarea de noi produse si expansiunea pe pietele emergente ale companiei Reebok se vor ridica la 50 de milioane de euro in 2007 si vor fi suportate integral de Adidas.
Prin preluarea Reebok, pentru care Adidas a platit 3,8 miliarde de dolari, compania germana intentiona sa devanseze liderul mondial pe piata americana, Nike.
Achizitia Reebok a avut un impact negativ asupra profiturilor Adidas, care a decis sa aloce fonduri suplimentare pentru sponsorizare (Adidas fiind, printre altele, sponsorul echipei nationale de fotbal a Germaniei, pe durata Campionatului Mondial de Fotbal) pentru a reduce din pierderile cauzate de evolutia Reebok pe piata americana.
"Adidas nu reuseste sa realizeze obiectivele care vizau Reebok, si, de aceea, se afla pe un trend descendent", a declarat Mark Josefson, analist la Kepler Equties, in Frankfurt.
In trimestrul al treilea al anului curent, profitul net al Adidas a inregistrat o crestere de 13 procente, ajungand la o valoare de 244 de milioane de euro, sau 1,12 euro/actiu