Restructurarile din cadrul Lenovo Group Ltd. au facut ca profitul pe primele sase luni ale companiei sa fie dezamagitor, astfel ca rezultatele companiei au inregistrat o scadere de 16% in ciuda dominantei pe piata din China.
Lenovo este cel de-al treilea producator global de PC-uri si asta dupa achizitionarea diviziei de PC-uri a IBM.
Presedintele Lenovo, Yang Yuanqing a recunoscut in cadrul unei conferinte de presa Lenovo a avut de-a face cu o �competitie puternica� pe parcursul semestrului. Presedintele Lenovo si seful executiv William Amelio au declarat ca �Suntem increzatori ca business-ul merge in directia potrivita si cat de curand vom incepe sa vedem beneficiile unei initiative strategice�. Compania se afla pozitionata pe locul trei mondial ca si companie producatoare de PC-uri, concurand pe piata cu Dell Inc. si Hewlett-Packard Co.
Viitorul business-ului global al Lenovo este destul de previzibil, dupa cum precizeaza analistii, si nu neaparat pozitiv. Motivul principal este acela ca s-au intampinat dificultati in recunoasterea puterii brand-ului printre consumatorii din afara Asiei. Compania s-a luptat cu cheltuieli foarte mari care s-au ridicat la 1.25 miliarde de dolari si care au inclus achizitionarea companiei producatoare de PC-uri a IBM.
Lenovo una dintre numarul in continua crestere a companiilor chineze care incearca sa creeze si sa intareasca un brand global, a castigat 38.09 milioane de doalri in cel de-al doilea semestru fiscal care s-a sfarsit in luna septembrie, comparativ cu un an in urma cand veniturile au fost de 45.2 milioane de dolari, conform unor date reportate in urma cu un an de catre Reuters.
Lenovo a scazut in aceasta perioada si sub grupul Acer Inc., numarul patru in topul producatorilor mondiali de calculatoare personale, inregistrand o scadere de 6% a castigurilor, in aceeasi perioada.
"Venitul