Publicitatea pe internet se indreapta catre site-urile de stiri, business si IT. Cei mai multi bani vin din partea companiilor de telefonie, a celor din domeniul auto si financiar-bancar. Piata e instabila, dar creste precum Fat-Frumos Publicitatea pe internet se indreapta catre site-urile de stiri, business si IT. Cei mai multi bani vin din partea companiilor de telefonie, a celor din domeniul auto si financiar-bancar.
Piata romaneasca a publicitatii online a traversat un an marcat de schimbari importante, dictate in principal de aparitia unor noi jucatori in acest domeniu. Pentru anul 2007 se asteapta in general mai multa stabilitate, o consolidare a pietei prin maturizarea advertiserilor si evident o crestere semnificativa. La capitolul previziuni, fiecare companie din domeniu are o viziune proprie. Doru Panaitescu, Online Sales Director ARBOmedia, prevede pentru anul viitor un ritm de crestere a pietei cu 40%-75%. ARBOmedia reprezinta peste 180 de site-uri, avand peste 400 de milioane de bannere servite lunar. In opinia lui Doru Panaitescu, categoriile cele mai solicitate de advertiseri sunt cele de stiri, business, auto si IT.
PRECAUTIE. Lipsa unor instrumente de masura relevante impune multa precautie in privinta aproximarii cotei de piata detinuta de fiecare companie. Exista initiative de constituire a unui organism de auditare, similar BRAT-ului. Valentin Oeru, director de vanzari NetBridge, considera ca este inoportuna vehicularea de cifre de acest tip cata vreme evaluarile nu se fac conform unui set unitar de criterii. Oeru considera ca piata de online advertising de-abia isi face un public atasat, care poate fi prezentat clientilor. Intrebat daca prevede o implicare a marilor companii de publicitate online pe piata romaneasca, reprezentantul NetBridge a declarat ca aceasta este o perspectiva putin probabila. Motivele tin de infrastructura