Oil Terminal Constanta, cel mai mare operator portuar local, a obtinut in primele noua luni ale anului un profit net de 0,18 milioane de euro (0,64 milioane de lei), in scadere cu 95% fata de castigul de 3,45 mil. euro (12,45 mil. lei) din perioada similara a anului trecut. Profitul Oil Terminal este cu circa 27% mai ridicat fata de cel de la finalul primului semestru.
Chiar daca societatea este departe de tinta de 3 milioane de lei stabilita pentru profitul brut al acestui an in urma rectificarii bugetare aprobate la inceputul lunii octombrie, conducerea operatorului portuar spune ca profitul estimat va fi "in linii mari" realizat. Estimarea initiala de profit brut era de 1,6 milioane de lei.
"In linii mari ne vom atinge tinta stabilita la nivelul profitului brut. Este posibil sa fim usor peste sau usor sub acest nivel", a declarat Mihai Lupu, directorul general al Oil Terminal.
Imbunatatirea previziunii de castig de luna trecuta se datorase faptului ca o parte din reparatiile programate nu mai pot fi realizate din cauza ca societatea nu a primit in timp util avizele de la autoritatile locale. Scaderea drastica a profitului Oil Terminal fata de anul trecut a fost cauzata, de altfel, de cheltuielile cu reparatiile derulate in primul semestru al acestui an, castigul fiind totusi peste nivelul bugetat.
Rezultatele Oil Terminal au fost afectate si de sistarea activitatii Rafo Onesti, unul dintre clientii principali ai societatii, activitate care nu a fost reluata pana in prezent.
Societatea a realizat in primele noua luni o cifra de afaceri de 25,8 milioane de euro (91,3 milioane de lei), in scadere cu aproape 6% fata de afacerile din aceeasi perioada din 2005. Potrivit bugetului rectificat, afacerile Oil Terminal sunt estimate sa atinga 125,95 milioane de lei (35,9 milioane de euro) la finalul acestui an, in scadere cu 5,5% fata de b