Proiectele referitoare la infrastructura Capitalei, care vizează descongestionarea traficului rutier prin înfiinţarea unor pasaje supraterane, plusează disconfortul creat de modificările aduse de Proiectele referitoare la infrastructura Capitalei, care vizează descongestionarea traficului rutier prin înfiinţarea unor pasaje supraterane, plusează disconfortul creat de modificările aduse de municipalitate zonelor cu arhitectură tradiţională sau de ridicarea unor cartiere şi spaţii pentru birouri în zone nepotrivite din oraş. Din şantierul Bucureştiului fac parte însă mult mai multe lucrări care, la ora actuală, sufocă întregul oraş.
Lucrările la mult-trâmbiţatul pasaj suprateran Basarab au demarat cu puţin timp în urmă prin demolarea construcţiilor din zona deasupra căreia se va dezvolta colosul. "Reparaţiile" Podului Grant, reabilitarea căii Giuleşti şi a liniei de tramvai au paralizat şi ele pentru o vreme vecinătatea Gării Basarab. Între timp, numeroase proiecte de fluidizare a traficului prin lărgirea arterelor de circulaţie sau prin înfiinţarea unor pasaje supraterane noi au primit undă verde din partea municipalităţii. În plus, potrivit Administraţiei Străzilor, în momentul de faţă se pun la punct finisajele pe Podul Grant şi pe pasajul Mărăşeşti. Directorul Administraţiei Străzilor Bucureşti, Elena Ghineraru, a arătat, pentru Adevărul, că în cazul Pasajului Mărăşeşti se lucrează la bazinele de decantare, în lipsa lor fiind practic imposibilă montarea asfaltului. "RATB trebuie să-şi schimbe liniile de tramvai şi mai trebuie să reorganizăm intersecţia cu Mircea Vodă, să dirijăm traficul prin alte semafoare şi treceri de pietoni. La Podul Grant, lucrările sunt aproape gata, numai că stăm după CFR, să închidă tensiunea în fire ca să putem lucră dedesubt", a spus Ghineraru.
Portiţele occidentale ale Capitalei
În timp ce zona centrală a oraşului este