Dupa multe decenii si o initiativa similara stopata din cauza unor factori mai mult sau mai putin obiectivi in vara anului 2004, Portul Constanta si Romania ar putea beneficia in anii urmatori de o linie regulata de ferry-boat pe relatia Istanbul.
Aceasta posibilitate a fost pusa pe tapet vineri de Vicentius Petrescu, directorul Domenii al CN Administratia Porturilor Maritime SA Constanta, cu prilejul vizitei la sediul Administratiei Portuare a lui Haluk Agca, consulul general al Republicii Turcia la Constanta, care a afirmat ca exista deja semnale din partea unor armatori turci deosebit de importanti care si-au manifestat interesul de a deschide o linie permanenta de ferry-boat intre Istanbul si Constanta.
Un prim exemplu in aceasta directie l-ar putea constitui si vizita in Portul Constanta, in perioada 6-7 iunie 2007, a unui ferry-boat turcesc de mari dimensiuni pe care va fi amenajata o expozitie itineranta a principalelor produse de export pe care mediul de afaceri din Turcia intentioneaza sa le promoveze in statele riverane Marii Negre.
In primavara anului 2004, compania Navlomar, in parteneriat cu un armator grec, deschidea in premiera dupa multe decenii, o linie de ferry-boat Constanta-Istanbul deservita de nava „Arielle”, ferry-boat de mare capacitate ce putea lua la bord pana la 1000 de pasageri, precum si numeroase autovehicule.
Din nefericire, comportamentul dubios al conducerii din acea perioada a Politiei de Frontiera Constanta, precum si faptul ca ruta aflata abia la inceput nu putea fi rentabila cu o nava de dimensiunile lui „Arielle” a facut ca proiectul sa fie sistat dupa cateva luni.
La mai bine de doi ani de la acea initiativa, sperantele relansarii transportului maritim de pasageri din tara noastra renasc prin posibila deschidere in