Piata masinilor second-hand din Timisoara a intrat intr-o efervescenta care s-a mai resimtit doar la mijlocul anilor '90, cand Romania a fost la un pas de a deveni "groapa de gunoi auto" a Europei. Paradox, in timp ce piata imobiliara a "inghetat" in asteptarea integrarii, cea auto se afla la polul opus.
Se cumpara si se vinde intr-un ritm extrem de profitabil pentru dealerii masinilor de ocazie, care fac si doua curse pe saptamana in strainatate pentru a aduce autoturisme de lux la preturi acceptabile.
"Maine dimineata plec in Belgia, cu inca doi soferi carausi, pentru a aduce la comanda un Jeep si un Audi. Cei care doresc sa-si cumpere masini bune din Occident se grabesc pentru a nu prinde majorarea taxelor de dupa 1 ianuarie 2007", a declarat Catalin Nica, unul dintre comerciantii locali de masini second-hand.
El a spus ca in aceasta perioada pre-turile au crescut si la o tranzactie de acest gen poate sa castige intre 1.500 si 3.000 de euro, dar se poate alege si cu un dosar penal pentru evaziune fiscala.
Numai in acest an, in pietele auto din Timisoara s-au vandut, estimativ, 8.000 de autoturisme rulate de fabricatie straina si peste 3.000 de autoturisme Dacia.
Alerta de pe piata auto se datoreaza perspectivei ca de la 1 ianuarie 2007 taxele de inscriere in circulatie a unei masini second-hand sa ajunga pana la 4.000 de euro, in functie de vechimea autoturismului, capacitatea cilindrica si gradul de poluare.
Actuala varianta a Codului Fiscal prevede ca doar taxa de inmatriculare sa fie de 1.000 de euro pentru o masina Euro 2, de 1.600 cmc, veche de opt ani. Suma scade, insa, la 108 euro daca masina este Euro 4 si are cel mult trei luni vechime.
In goana dupa masini aduse "de afara"