Lumina ambientala (Ambilight) din preajma televizoarelor cu ecran plat ajuta la reducerea solicitarii ochiului si a oboselii vizuale, se arata intr-un studiu realizat de Philips Electronics si Centrul de Cercetare a Iluminatului de la Rensselaer Polytechnic Institute.
Pentru realizarea studiului, cercetatorii au facut o evaluare a mai multor persoane care au privit 60 de minute de film transmise pe un televizor cu ecran plat, cu si fara lumina ambientala activata. In timpul ambelor tipuri de conditii, cercetatorii au masurat impactul iluminatului ambiental asupra senzatiilor si raspunsurilor fizice, inclusiv rata de clipire si de raspuns prin activitate cerebrala la stimuli.
In general, lumina ambientala din preajma televizoarelor cu ecran plat s-a soldat cu o rata mai redusa de disconfort vizual, oboseala si solicitare a vederii, cu un numar mai mic de clipiri si o durata mai scurta intre stimul si raspunsul prin activitate cerebrala, comparativ cu privitul conventional la televizor. Imbunatatirile cuantificate au fost semnificative din punct de vedere statistic in ceea ce priveste dificultatea in concentrare si starea de somnolenta, si raspunsul mai rapid intr-o zona a creierului. Concluziile studiului au aratat ca Ambilight asigura un beneficiu cu privire la solicitarea ochiului, confortul vizual si oboseala, in comparatie cu privitul la televizor in lipsa acestei lumini ambientale. Desi efectele in unele dintre masuratori au fost modeste, autorii studiului au relatat ca solicitarea ochiului si oboseala ajung la un nivel detectabil doar dupa o ora de privit la televizor. "Suntem incurajati de rezultatul studiului", a declarat Lucas Covers, Chief Marketing Officer, Philips Consumer Electronics.
"Am creat tehnologia Ambilight prin fuziunea dintre expertiza noastra in consumer electronics si iluminat, avand in vedere un scop simplu: acela de a oferi