Romania a fost respinsa din programin anul 2005 din cauza propunerilor neviabile. Proiectul Marco Polo", ajutor pentru Rusia si Ucraina35% din costurile proiectelor, suportat de Comisia Europeana
Cu putin noroc, Romania ar putea intra in randul tarilor care sunt finantate de Comisia Europeana in domeniul transferului serviciilor de transport de marfuri de pe infrastructura rutiera pe cea feroviara si navala. Spunem cu putin noroc, deoarece, anul trecut, tara noastra a participat la acest program, insa fara succes. Proiectele care au fost prezentate nu au convins, oficialii europeni considerand ca nu sunt viabile si sustenabile, dupa incetarea ajutorului. Programul, denumit Marco Polo, va beneficia, in perioada 2007-2013, de fonduri in valoare de 400 de milioane de euro. In perioada 2003-2006, Rusia, Ucraina si cateva din tarile din zona Balcanilor au beneficiat de finantari in valoare de 100 milioane euro. Potrivit Mediafax, Ministerul Transporturilor incearca sa promoveze acest proiect, prin prezentarea conditiilor de finantare si a actiunilor eligibile. Programul, initiat de Comisia Europeana in 2003, urmareste limitarea degradarii drumurilor si a poluarii rezultate din utilizarea combustibililor fosili.
Finantarea are in vedere imbunatatirea serviciilor de transport, iar principalii beneficiari sunt companiile de transport si institutiile publice. Conditiile de finantare prevad o acoperire din fonduri europene de 35% din totalul costurilor proiectelor si acordarea unei subventii de un euro pentru mutarea de pe rutier pe feroviar sau maritim a unei cantitati de marfa de 500 de tone/kilometru sau a 2.000 de metri cubi/km. Printre criteriile de selectie se numara capacitatea tehnica si financiara a companiilor si neafectarea liberei concurente. Criteriile de eligibilitate vizeaza, printre altele, originalitatea proiectelor, implicarea unui partener din s