Piata de web design din Romania are o dinamica deosebita, iar asteptarile sunt si mai incurajatoare. Potrivit reprezentantilor unor astfel de societati, potentialul de crestere este direct legat de gradul de penetrare a Internetului in casele romanilor, cat si de faptul ca firmele inteleg din ce in ce mai bine ca au nevoie de o minima imagine transpusa printr-o pagina web. "In acest moment estimez piata de web design, oficial, la 6 milioane euro. Sunt insa tot felul de firme, si nu toate mici, care prefera sa lucreze la negru, asa ca cifra este cu siguranta mult mai mare. Pana la urma este vorba de o concurenta neloiala. In ceea ce priveste rata de crestere, aceasta s-a apropiat de 100% in fiecare an. Asteptarile mele pentru anul viitor sunt de chiar 200%", spune Lucian Sarbu, director al Kevin Software.
Potrivit acestuia, gradul de patrundere al Internetului nu este nici macar la 50% din potential, iar de-abia in 2010 ar putea sa ajunga la acest nivel.
Tocmai acest fapt coroborat cu numarul infim de companii ajuta foarte mult firmele de profil care castiga tot mai multi clienti zilnic. "Cred ca deja peste 50% dintre firme, mici si mari, apeleaza la firme si nu la cunostinte. Bineinteles ca ponderea o detin firmele mari care isi permit si costuri pe masura... dar si firmele mici au inceput sa isi dea seama ca este mai bine sa investesti 1.000 euro decat sa arunci 300. Asta este si schimbarea din ultimii doi ani: firmele de web design castiga teren in fata «baiatului de la calculator», in ciuda diferentelor mari de tarife", declara si Pavelescu, directorul MC Web Design.
Conform spuselor lui Florin Bulica, director de vanzari la Direct Design, vanzarile si cifra de afaceri a societatii pe care o reprezinta s-au situat permanent, in fiecare an de la infiintare, pe un trend crescator. "Avem o cifra de afaceri sub 100.000 euro anual si o crestere anu